By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
Pytanie: Mam kilka pytań o mantrę AJEM. A co jeśli dostałem mantrę do medytacji od kogoś innego? Czy AJEM ma taki sam efekt jak OM? Czy mogę używać AJEM do intonowania? Czy mogę używać jej w ciągu dnia, gdy pracuję? Czy mogę jej używać, gdy idę spać w nocy? Powiedziałeś, żeby nie używać AJEM podczas pranajamy. A co z użyciem mantry, takiej jak So-Ham, z oddechem podczas pranajamy? Poza rankiem i wieczorem, czy mogę medytować używając AJEM również w środku dnia?
Odpowiedź: Jeśli podążasz za innym nauczaniem lub tradycją i idzie tobie to dobrze, trzymaj się tego. To samo dotyczy każdej innej mantry, którą otrzymałeś. W takim przypadku traktuj te lekcje jako „do rozważenia”. Nie ma tutaj chęci ingerencji w istniejące systemy praktyki. Te lekcje mają na celu przedstawienie „otwartego systemu” zintegrowanych praktyk duchowych, które mogą być wykorzystywane przez wszystkich do pożądanego stopnia. Początkujący mogą zacząć od zera na początku i przejść przez te wszystkie lekcje. Doświadczeni praktykanci mogą zacząć w dowolnym miejscu i skorzystać z kilku wskazówek. Tak.
Jeśli zdecydujesz się skorzystać z tych lekcji jako podstawowego źródła swojej praktyki, najlepiej byłoby wyeliminować wszelkie pokrywające się praktyki i dokładnie podążać za tymi lekcjami. Nikt nie może zrobić za dużo na raz. Możesz zobaczyć, że jest tutaj wiele praktyk do zastosowania. Dojdzie wiele więcej bardziej zaawansowanych praktyk jogi. Nie komplikuj i podążaj krok po kroku. Jeśli będzie to twoje podstawowe źródło, znajdziesz tutaj wszystko czego potrzeba. Nic nie pominiemy.
AJEM jest mantrą podobną do OM, ale nie taką samą, więc efekty są nieco inne. AJEM ma zarówno liniowe jak i okrągłe właściwości zawarte w niej, podczas gdy OM jest okrągłe. „AJ” jest liniową jakością w AJEM. „EM” to okrągła jakość w AJEM. Więc widać, że AJEM ma coś ekstra. Co to jest to coś ekstra? Jest to biegunowość. OM jest dobrze znane jako dźwięk kundalini poruszający się przez ciało, system nerwowy staje się ożywiony, ponieważ seksualne esencje krążą coraz wyżej i pojawia się nowa biologia. Wielu to słyszy. OM jest dźwiękiem Matki Natury w nas i ona jest ekstatyczną rozkoszą. Ahhh …
OM jest matką. Ale gdzie jest ojciec? Kiedy stajemy się oświeceni, boski romans zachodzi w nas, połączenie. W mantrze AJEM, „AJ” jest wibracją ojca, a „EM” jest wibracją matki. Przypomnijmy, że joga znaczy „połączyć”. Dzieje się to na wielu płaszczyznach na wiele sposobów. W medytacji każdego dnia doskonalimy wibracje mantry do ciszy, ciszy, do czystej świadomości rozkoszy, ponownie i ponownie. Używając AJEM w mantrze, kultywujemy czystą świadomość szczęścia w pełni przez układ nerwowy, przenikając naturalną biegunowość, która istnieje wewnątrz nas. W tym samym czasie ożywiamy zarówno boskie męskie i boskie kobiece cechy. Ma to bezpośredni związek z dynamiką nerwu kręgowego i dynamiki kundalini. Więcej o tym później. Należy tutaj zrozumieć, że AJEM mam pewne szczególne cechy. To może brzmieć teoretycznie, ale staje się bardzo empiryczne z czasem. Nabierając doświadczenia zobaczysz, że jakość wibracji mantry ma bezpośredni związek z wewnętrznymi przeżyciami ekstatycznymi, które stanowią konsystencję biegunów zachodzących w układzie nerwowym. Jest to skomplikowany, ale automatyczny proces, który my stymulujemy naszą codzienną praktyką.
W swoich medytacjach nadal bądź spokojny i zrelaksowany. Cała ta teoria nie ma znaczenia w porównaniu z prostym procesem medytacji. Zapomnij o znaczeniu podczas medytacji. Jeśli wszystkie te znaczenia pojawią się podczas medytacji, po prostu traktuj je jak każde inne myśli. Łatwo wróć do mantry. Medytuj codziennie, a wszystko przyjdzie naturalnie. Z czasem doświadczysz tego, o czym tutaj wspomniano.
Intonowanie AJEM nie jest polecane, jeśli używasz jej w codziennej medytacji. Powodem jest to, że używamy mantry do wchodzenia do wnętrza spokoju umysłu i ciała. Intonowanie jest czynnością zewnętrzną. Chcemy nawyku wchodzenia z mantrą do wewnątrz. Z czasem pomyślisz mantrę tylko raz i znajdziesz się w czystej świadomości szczęścia. Twój system nerwowy stanie się przyzwyczajony do nurkowania w stan medytacyjny bardzo szybko – wspaniała zdolność do posiadania w tym hektycznym świecie. Jeśli lubisz intonować, znajdź inną mantrę. Intonowanie ma swoje zalety i jest cudowne, zwłaszcza w grupach. Trzymaj się używania mantry AJEM, aby wejść wewnątrz, prostą, ale potężną metodą medytacji. Jeśli chcesz korzystać z AJEM przed snem, gdy idziesz spać, w porządku, ale trzymaj to w środku. Pamiętaj, że może to być bardzo pobudzające dla niektórych osób, szczególnie gdy obudzimy kundalini. To może powodować kłopoty z zaśnięciem. Oczywiście, wymawianie AJEM w regularnej rozmowie jest w porządku. To jest na poziomie znaczenia. Medytacja jest poza słownym znaczeniem, na poziomie wewnętrznego wyrafinowania wibracji myśli, gdzie jest znacznie więcej mocy.
Myślenie o mantrze w ciągu dnia w czasie aktywności nie jest zalecane. Kiedy jesteś w świecie bądź w świecie. Kiedy jesteś w medytacji bądź w medytacji. Twoja aktywność ustabilizuje czystą świadomość szczęścia w układzie nerwowym. To się stanie naturalnie, jeśli medytujesz dwa razy dziennie. Ogólnie, utrzymuj medytację i działanie oddzielnie. Oba mają swój cel. Podobnie, nie używamy mantry celowo, podczas medytacji lub odwrotnie.
Powodem, dla którego nie używamy mantry w pranajamie, jest to, że budujemy już wiele innych zwyczajów związanych z oddechem kręgosłupa. Oddech kręgosłupa jest zaawansowaną praktyką i staje się bardziej zaawansowany, gdy dodajemy inne rzeczy, które wykonujemy podczas pranajamy. Są mantry oddechowe, takie jak So-Ham, których ludzie używają podczas pranajamy. Jest to w porządku na początku praktyki, gdy uwaga nie idzie w górę i w dół nerwu rdzenia, a także podczas stwarzania innych nawyków, które są niezbędne do zaawansowanej praktyki jogi. Ponieważ zaczynamy od oddechu kręgosłupem w tych lekcjach, pomijamy początkową praktykę oddychania mantrą. Zamiast tego wykonujemy najpierw pranajamę i potem medytację. W tych lekcjach nie robimy obu jednocześnie.
Dwa razy dziennie jest formułą medytacji. Jeśli rano i po południu są najlepszym czasem dla ciebie, a nie rano i wczesnym wieczorem, zrób to. Wypocznij dobrze, kiedy skończysz, więc działanie będzie sprawne. Medytacja trzy razy dziennie może sprawić, że będziesz zirytowany. Jeśli masz weekend lub wakacje i nie masz żadnych obowiązków, możesz spróbować trzech medytacji przez dzień lub dwa. Ale pamiętaj, że używasz potężnej praktyki, która uwalnia przeszkody/zanieczyszczenia w układzie nerwowym. Jeśli wydostaną się za szybko, może to być niewygodne. Dlatego odpoczywamy po medytacji, a następnie wstajemy i jesteśmy aktywni, aby ustabilizować czystą świadomość szczęścia w naszym układzie nerwowym. Znajdź swój standard i uczyń go rutyną. Regularność w praktyce z czasem sprzyja postępowi. Krótka intensywna praktyka przez cały dzień tu i tam nie będzie miała znaczenia. To, co robisz codziennie, przez miesiące i lata, będzie miało znaczenie. Wtedy cisza czystej świadomości szczęścia powstanie i przeniknie każdą część twojego życia.
Guru jest w Tobie.