By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji Zaawansowanych Praktyk Jogi, ponieważ poprzednie lekcje są warunkiem wstępnym do tej. Zacznij od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
To zabawne, wiecie, jak percepcja się skrystalizowała, gdy tantra joga wkradła się do głównego nurtu naszego nowoczesnego społeczeństwa. Obecnie większość uważa że tantra dotyczy seksu – lepszego seksu, bardziej ekstatycznego seksu, bardziej „duchowego seksu”. Tak więc synonimem tantry stało się „seks, seks, seks!” Czy nasze umysły są skupione tylko na jednym? Jest to naturalne. Dla większości z nas szczytowe doświadczenia naszego życia można znaleźć w akcie seksualnym, szczególnie w przeważającej przyjemności orgazmu. Nic więc dziwnego, że w naszej kulturze mamy obsesję na punkcie seksu – zwykle za seksem, czasami przeciwko niemu i zawsze w zachwycie. Wszyscy wiemy, że seks w jakiś sposób łączy nas z większym wymiarem tego, czym jesteśmy. Faktem jest, że seks wiąże nas razem w miłości, rodzinie i ostatecznie naszym duchowym życiu. Więc oczywiście mamy obsesję na punkcie seksu. Leży on u podstaw wszystkiego, czym jesteśmy. To nas definiuje. Głębokim pragnieniem, jakie wszyscy mamy, jest trwałe połączenie się z ekstazą zawartą w tym doświadczeniu zwanym „seksem”.
Aby rozszyfrować ostateczną tajemnicę seksu, będziemy mądrzy, jeżeli spojrzymy na to w szerokim świetle. To tu pojawia się tantra.
A co jeśli powiem wam, że tantra to głównie medytacja, pranajama, bandhy, mudry i asany? Wszystkie rzeczy, o których mówimy w Zaawansowanych Praktykach Jogi. To prawda, że tantra dotyczy głównie tych rzeczy. Tak, dotyczy również seksu, z czym mieliśmy do czynienia od początku głównych lekcji. Nie omijaliśmy kwestii seksu, ponieważ dotyczy to ogólnego procesu oświecenia. W rzeczywistości oświecenie nie jest możliwe, jeśli nasza seksualność nie zostanie wprowadzona w proces yogi – proces zjednoczenia między naszym wewnętrznym boskim ja i zewnętrznym światem. W kultywowaniu naszego układu nerwowego w tym kierunku, należy zająć się rolą energii seksualnej.
Tantra oznacza „splecione razem” lub „dwie pełnie jako jedna”. To znaczy to samo co joga, z dodatkiem pewnej dozy intymności. Tantra od początku uznaje, że istnieją dwa bieguny, które można ekstatycznie połączyć, aby nastąpiło oświecenie – ojciec niebo i matka ziemia, energia męska i żeńska, śiwa i śakti, yin i yang – i że te dwa bieguny są w nas zawarte, w naszym systemie nerwowym. Omówiliśmy to już z różnych praktycznych punktów widzenia na lekcjach Zaawansowanych Praktyk Jogi.
Tantra Joga jest najszerszym ze wszystkich systemów yogi, które podchodzą do życia jako dwóch rzeczywistości, które należy połączyć w ludzkim systemie nerwowym. Zawarte w tantrze jogi są: mantra joga, kundalini joga, hatha joga, ashtanga (ośmioczłonowa) joga i inne. Praktyki zawarte w tych tradycyjnych systemach jogi obejmują to, co nazywa się „praworęczną” stroną tantra jogi. Istnieje również „leworęczna” strona tantra jogi, która zajmuje się przelewaniem czystej świadomości szczęścia do zadowalania zmysłów w materialnym świecie. Leworęczna strona nie jest przeciwna zadowalaniu zmysłów. W rzeczywistości wykorzystuje je do celów duchowych. Strona leworęczna to rodzaj podbrzusza jogi, od której porządni obywatele powinni trzymać się z daleka. Taki jest tradycyjny pogląd. To było zanim „hip-generacja” podchwyciła tantrę. Teraz praktykowanie leworęcznej tantry jest szanowane. Przynajmniej na Zachodzie. Być może ludzie Zachodu nie mają nic do stracenia, będąc tak bardzo zanurzonymi w materialnym życiu. Dlaczego nie wnieść duchowej strony do materialnego życia? Można mieć jedno i drugie. Leworęczna tantra pasuje do tego.
Więc w tych lekcjach przyjrzymy się bliżej tantrze leworęcznej, ponieważ dotyczy ona metod seksualnych. Odkryjesz, że będziemy to łączyć z rzeczami, które już omówiliśmy w głównych lekcjach jogi. Omówiliśmy tam dokładnie kundalini („słowo kodowe do seksu”) i zaczęliśmy pobudzać energię seksualną w górę układu nerwowego za pomocą ważnych zaawansowanych praktyk jogi, takich jak mulabandha, sambhavi, siddhasana i yoni mudra kumbhaka. Wszystkie te techniki zostały włączone do rutynowych praktyk, wykonywanych dwa razy dziennie, zgodnie z naszymi możliwościami.
Wszystko, co do tej pory zrobiliśmy, wschodzi od korzenia do góry, ponad siddhasaną, która jest systematyczną stymulacją w kroczu. Teraz przejdziemy poniżej siddhasany. Jest to konieczne. Jeśli nie utrzymamy kontroli nad ogromnymi przepływami prany związanymi z aktem seksualnym, możemy odkryć, że jesteśmy ograniczeni w tym, co możemy osiągnąć duchowo w naszym systemie nerwowym. Nie oznacza to, że musimy rozważać przerażające słowo „C” (celibat). Oznacza to, że rozważymy kilka inteligentnych metod, aby nasze działania seksualne były bardziej zgodne z naszymi duchowymi aspiracjami. W rzeczywistości możesz być zaskoczony tym, że inteligentny duchowy seks może być o wiele bardziej przyjemny niż przeciętny rodzaj seksu, który czasami charakteryzuje się słowami: „Wejdź, szybko, dziękuję pani”.
Więc, przejdźmy do tego.
Guru jest w Tobie.