By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji Zaawansowanych Praktyk Jogi, ponieważ są one warunkiem wstępnym do lekcji tantry. Zacznij od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
Na głównych lekcjach jogi wprowadziliśmy praktykę zwaną „siddhasana”, która polega na siadaniu piętą pod kroczem, aby zapewnić delikatną, stałą przed orgazmiczną stymulację seksualną podczas ćwiczeń siedzących. Efektem tego z biegiem czasu jest kultywowanie duchowych ekstatycznych energii w całym układzie nerwowym, co jest warunkiem wstępnym do zjednoczenia naszych boskich wewnętrznych biegunów, prowadzących do końcowego etapu oświecenia.
Aktywacja energii seksualnych znajdujących się wyżej w układzie nerwowym ma również warunki wstępne, z których głównym jest obecność rezydującej wewnętrznej ciszy (czystej świadomości szczęścia), którą kultywuje się poprzez głęboką medytację. Dlatego główne lekcje jogi rozpoczynają się od medytacji, a następnie przechodzą do oddychania kręgosłupem i innych metod systematycznego rozwijania naszej wewnętrznej siły życiowej (energii seksualnej), zwanej także „wznoszeniem kundalini”.
Joga, która wymaga użycia różnych środków do bezpośredniego kultywowania energii seksualnej do celów duchowych, istnieje od dawna i jest kontrowersyjna z oczywistych powodów. Seks ponosi dużą część winy za nadużycia i złe uczynki ludzkości, dlatego często jest tłumiony w praktykach duchowych, mimo że odgrywa kluczową rolę w neurobiologii ludzkiej duchowej przemiany. Rezultatem zaprzeczenia roli seksu w procesach duchowych jest mniej oświecenia na świecie.
Problem z seksem to nie seks. Mamy skłonność do obsesji na punkcie głęboko intymnych energii seksu, a zwłaszcza orgazmu. Kiedy medytujemy i wzrasta w nas świadomość czystego szczęścia, stopniowo stajemy się bardziej obiektywni w kwestii energii seksualnej, mniej obsesyjni i zaczynamy świadomie stymulować ją do wyższych kanałów duchowych naszego układu nerwowego. Stąd przydatność tantrycznych metod seksualnych.
Siddhasana została opisana we wcześniejszej lekcji jako najlepsza tantryczna praktyka seksualna. Tak jest, ponieważ można ją wykonywać przez dłuższy czas podczas ćwiczeń siedzących bez wysiłku, co gwarantuje, że kultywacja tantryczna będzie odbywać się każdego dnia w najbardziej dogodnym czasie, podczas gdy wykonujemy pranajamę, medytację i inne zaawansowane praktyki jogi. Jest to idealne rozwiązanie, aby osiągnąć najlepsze rezultaty w jodze, dostarczając w naszym życiu dużo trwale płynącej ekstatycznej energii. Nasza wewnętrzna cisza, kultywowana podczas medytacji, naturalnie pojawia się w naszej trwającej ekstazie, podnosząc nas do stanu trwałego ekstatycznego szczęścia i wylewającej się boskiej miłości. Te dwie, wewnętrzna cisza i euforyczna ekstaza, stają się jednym. Prowadzi to do najwyższego etapu oświecenia.
Wiedząc, że używanie siddhasany do kultywowania naszej ekstatycznej energii podczas ćwiczeń w pozycji siedzącej przynosi tak wielką korzyść, powstaje pytanie, czy możemy zrobić więcej, aby wspomóc ten proces?
Tak jest. Jest wiele rzeczy. W tej lekcji porozmawiamy o wzmacnianiu siddhasany.
Wersja siddhasany podana na głównych lekcjach i omówiona dotychczas w grupie tantr to podstawowa praktyka – po prostu siedzenie z piętą w kroczu. Można to zoptymalizować, aby uzyskać większy efekt w ćwiczeniach siedzących. Odbywa się to w nieco inny sposób dla kobiet i mężczyzn, ze względu na różnice anatomiczne. W obu przypadkach polega to na ustawieniu siddhasany w celu uzyskania maksymalnej bez wysiłkowej stymulacji seksualnej, przy jednoczesnym utrzymaniu stałego stanu przed orgazmem. Wykonując zaawansowaną siddhasanę, nie wchodzimy w aktywny tryb masturbacji. Więc oprócz tego, że jesteśmy w trybie przed orgazmem, jesteśmy również w trybie przed masturbacją. Po prostu siedzimy w bardziej stymulujący seksualnie sposób, co jest dobrodziejstwem dla naszych siedzących praktyk jogi.
W przypadku kobiet przejście w zaawansowaną siddhasanę polega na tym, aby pięta wysunęła się do przodu, aby wygodnie spocząć w wejściu do joni. Jest to naturalne dopasowanie i jest łatwe do osiągnięcia dla większości energicznych joginek. Istnieje druga część zaawansowanej siddhasany dla kobiet. Ma to na celu podniesienie palców zewnętrznej stopy spod łydki wewnętrznej nogi i wsunięcie palców między łydkę a udo, doprowadzając piętę zewnętrznej stopy do joni z piętą dociskającą do łechtaczki. Tak więc, gdy ta forma siddhasany dla kobiet jest zakończona, wewnętrzna pięta wygodnie uciska się w otworze joni, a zewnętrzna pięta wygodnie naciska na łechtaczkę. Jest to bardzo stymulujące siedzisko do wykonywania zaawansowanych praktyk jogi. Podobnie jak w przypadku wszystkich zaawansowanych praktyk jogi, potrzeba trochę czasu, aby przyzwyczaić się do tego, aby stało się to normalnym siedzeniem w czasie wykonywania pranajamy, medytacji i innych zaawansowanych praktyk jogi. Rezultatem będzie znacznie bardziej ekstatyczna energia przemieszczająca się w górę przez układ nerwowy podczas ćwiczeń siedzących i długo po nich. Z czasem całe życie zostaje oświetlone przez ekstatyczne energie, które na stałe zasiedlają system nerwowy.
Druga część tej siddhasany dla kobiet, obejmująca zewnętrzną nogę i polegająca na swobodnym oparciu pięty o łechtaczkę, może nie być łatwa dla każdego. Jeśli jest to zbyt trudne, można pozostawić zewnętrzną stopę w dół z palcami wsuniętymi pod goleń, trzymając wewnętrzną piętę pod spodem przy otworze joni, zgodnie z instrukcją. W takim przypadku joni można trzymać jedną ręką podczas ćwiczeń w pozycji siedzącej, pozwalając, aby odpowiednie palce spoczywały na łechtaczce. To nie jest w celu aktywnej masturbacji. Jest to po prostu delikatne oparcie dłoni i palców w taki sposób, aby zapewnić pewną stałą, w większości nieruchomą stymulację. Chcemy, aby uwaga była wolna dla pranajamy i medytacji, więc jeśli trzymanie tam ręki jest zbyt rozpraszające, wycofaj się z tego trochę. Stymulacja nie jest przeznaczona do masturbacji samej w sobie. Ma to na celu wspieranie kultywowania energii seksualnej podczas ćwiczeń siedzących. Z czasem delikatna stymulacja przed orgazmiczna stanie się normalna w praktyce, niezależnie od tego, czy używana jest ręka i pięta, czy też obie pięty.
Kobiety, którym trudno jest dotrzeć piętami do krocza (otwór joni) lub łechtaczki, mogą zdecydować się na użycie protez, aby osiągnąć ten sam efekt. Jest to całkowicie w porządku i jest uzasadnione w jodze, o ile przestrzegana jest zasada ciągłej stymulacji przed orgazmem podczas ćwiczeń w pozycji siedzącej. Tak więc, jeśli nogi nie układają się dobrze i / lub pięta (pięty) nie sięgają, efekty zaawansowanej siddhasany można nadal osiągnąć siedząc na krześle lub gdziekolwiek, jeśli używane są odpowiednio stymulujące przedmioty. Oczywiście to samo dotyczy mężczyzn.
W przypadku mężczyzn zaawansowana siddhasana jest podobna. Wewnętrzna pięta jest wysunięta do przodu, aby wygodnie spocząć w miękkim miejscu tuż za kością łonową, z której wychodzi cewka moczowa. Z anatomicznego punktu widzenia jest to analogiczne do tego, gdzie znajduje się otwarcie kobiecego joni. Gdy pięta wygodnie wciska się w miękki obszar, doświadczana jest bezpośrednia stymulacja wewnętrznych energii. Jest to również miejsce, w którym piętę można łatwo wykorzystać do zablokowania wytrysku, pochylając się na niej do przodu. Gdy stymulacja przed orgazmiczna w siddhasanie ustabilizuje się, blokowanie nie jest konieczne. W niektórych szkołach jogi siddhasana jest nauczana jako narzędzie zapobiegające erekcji. Wymaga to dużego nacisku utrzymywanego w siddhasanie, dociskania korzenia lingamu do tylnej części kości łonowej, czasami przez dłuższy czas. Nie jest to zalecane na tych lekcjach. Zawsze dążymy do wygodnej, przyjemnej praktyki. Nie trzeba próbować dusić zewnętrznych przejawów seksu, które pojawiają się podczas ćwiczeń. Na tych lekcjach siddhasana jest zawsze używana w naturalny i zdrowy sposób, aby delikatnie pobudzić ekstatyczne energie w górę.
Erekcja będzie przychodzić i odchodzić podczas ćwiczeń siedzących, z siddhasaną lub bez. Kiedy układ nerwowy przyzwyczaja się do rozwijania energii seksualnej w górę podczas praktyk jogi, zewnętrzne pobudzenie i erekcje stają się coraz mniejsze. To uspokojenie podniecenia i erekcji genitaliów w jodze nie odbywa się kosztem naszych stosunków seksualnych w innych sytuacjach. Jest to po prostu inny sposób funkcjonowania seksualnego, który ma miejsce w praktykach siedzących, w których energia wznosi się do góry, a nie schodzi w dół, więc energia genitaliów w tym przypadku kieruje się do wewnątrz i w górę. Wtedy, gdy nadejdzie czas na stosunki seksualne, genitalia w naturalny sposób skierują się na zewnątrz. Stwierdzamy więc, że nasza seksualność może iść w jednym lub drugim kierunku. Oczywiście w pełnowymiarowych tantrycznych stosunkach seksualnych funkcja seksualna zachodzi jednocześnie na zewnątrz i do wewnątrz, a kluczowym procesem jest przed orgazmiczna kultywacja podczas stosunków seksualnych. To właśnie sprawia, że seks jest domeną jogi. Skoro tylko seks ma na celu przede wszystkim orgazm narządów płciowych, nie jest już tantryczny. To świadomy cel kultywacji przed orgazmicznej (brahmacharya) sprawia, że seks staje się praktyką jogi.
Istnieje również druga część zaawansowanej siddhasany dla mężczyzn. Palce zewnętrznej stopy są przenoszone spod łydki wewnętrznej nogi w górę między łydkę a udo (lub mężczyźni, którzy są przyzwyczajeni do padmasany, mogą zakładać stopę na udo). Pięta zewnętrznej stopy jest następnie umieszczana tak, aby spoczywała ciasno na genitaliach w taki sposób, że genitalia są wygodnie utrzymywane między wewnętrzną a zewnętrzną stopą. Podobnie jak w przypadku manewru zewnętrznej stopy dla kobiet, niektórym mężczyznom może nie być łatwo wykonać to w sposób swobodny i wygodny. W takim przypadku można zostawić zewnętrzną stopę w dół z palcami wsuniętymi pod goleń i objąć dłonią genitalia. Ta instrukcja została udzielona kilka lekcji temu i jest teraz powtarzana dla tych, którzy mają trudności z ustawieniem zewnętrznej stopy. Używanie ręki daje taki sam efekt (może mocniejszy) niż używanie stopy, więc nie ma tu żadnych niedociągnięć. To samo dotyczy kobiet używających dłoni zamiast stopy. Pomysł polega na stabilnej stymulacji przed orgazmicznej przy minimalnym ruchu w trybie przed masturbacyjnym. Siddhasana to miejsce, w którym chcemy być bez żadnej uwagi na niej. To uwalnia naszą uwagę do wykonywania pranajamy i medytacji, będąc jednocześnie bez wysiłku stymulowani seksualnie przed orgazmem.
Jak wspomniano na głównych lekcjach, obie stopy mogą być używane do przechodzenia pod krocze, a stopy można zmieniać w trakcie praktyki, jeśli pomaga to zachować komfort. Nie siedź w siddhasanie, jeśli jest to niewygodne do tego stopnia, że rozprasza podczas pranajamy i medytacji. Jeśli jest to zbyt pobudzające seksualnie, wycofaj się i daj również odpocząć stymulacji seksualnej. Zawsze możemy wrócić później i wznowić. To proces rozwijania zażyłości. Wraz ze znajomością pojawia się coraz większa zdolność do kultywowania trwałej ekstazy od stóp do głowy. Będzie to trwało kilka tygodni, miesięcy i lat.
Używanie zaawansowanej siddhasany w praktykach siedzących stopniowo zmieni nasz związek z naszą energią seksualną, aby był on o wiele zdrowszy. W miarę zmniejszania się naszej obsesji na punkcie orgazmu, coraz bardziej będziemy się znajdywać w zachwycającym związku z naszymi boskimi ekstatycznymi energiami. Ta zmiana nie zlikwiduje naszego pragnienia lub zdolności do podejmowania normalnych stosunków seksualnych. Raczej siddhasana poszerzy naszą zdolność do utrzymywania relacji seksualnych, które są bardziej kochające, znacznie dłuższe i bardziej regenerujące duchowo. Jeśli zdecydujemy się zaangażować w seks tantryczny, przekonamy się, że nasza zdolność do wykonywania tego z powodzeniem zostanie zwiększona, z powodu stosowania siddhasany przez wiele miesięcy i lat podczas praktyk siedzących. Nasze życie seksualne w naturalny sposób rozszerzy się na wymiar duchowy, a my będziemy chodzić z boską ekstazą, stale pieszczącą nas w środku.
Na tym polega podstawowa rola seksu w jodze i na naszej nieustającej drodze do doświadczenia oświecenia w życiu codziennym. I to jest powód wykonywania zaawansowanej siddhasany podczas naszych praktyk siedzących.
Guru jest w Tobie.