By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
Pytanie: Chcę najpierw podziękować za twoje nauki!!!! Z twoich lekcji odkrywam, że właściwie odczuwam proces jogi, piękno wszystkiego. Moje pytanie dotyczące sambhavi polega na tym, że moje oczy są obolałe, a w trzecim oku czuję tępy ból. Czy próbuję zbyt mocno? Czy to jest naturalna aktywność kundalini (z lekcji o kundalini)? Pomogło mi również oddychanie kręgosłupem, wykorzystując twoje komentarze na temat ściągania shivy z jego tyłka, wizualizuję shivę schodzącego w dół na spotkanie z shakti i shakti wchodzącą w górę, aby spotkać shivę podczas wdechu. Zwykle pozwalam im zostać razem przez krótką przerwę na wdechu i wydechu, i połączyć się. Ja również znajduję się teraz coraz częściej rozpraszany – czy to dlatego, że moje głupie małe ego wyczuwa mały boski romans? Jeszcze raz dziękuję za lekcje, oczekuję ich codziennie i wykonuję je religijnie! Dziękuję Ci. PS Czy jest to w porządku, jeśli wykonuję część medytacyjną dłużej niż sugerowane 20 minut – czasami robię to przez 45 minut lub dłużej, w zależności od tego, kiedy mam ochotę wyjść ze związku – bo tak to sobie wyobraziłem – zjednoczenie z moją duszą, pozwalając duszy odżywiać się.
Odpowiedź: Robisz bardzo dobrze. To jest wspaniałe.
Dyskomfort wokół trzeciego oka (lub gdziekolwiek) może oznaczać pewne zmuszanie w praktyce. Może to być również kundalini naciskająca tam. Może to być jedno i drugie w tym samym czasie. Wiesz co robić, prawda? Cofnij się w praktykach do czegoś wygodniejszego. Jeśli nadal występują nadmierne objawy, spójrz na lekcję dotyczącą nierównowagi kundalini i środków zaradczych i zbadaj różne sposoby. Nie naciskaj zbyt mocno, dopóki nie uzyskasz stabilności. Jesteś duchowym sportowcem na treningu. Powinieneś budować stopniowo. To najlepsze podejście.
Tak, myślę, że odpowiedziałeś na własne pytanie o wizualizację romansu shiva i shakti w oddychaniu kręgosłupem. To jest za dużo mieszania bhakti w bardzo prostą procedurę oddychania kręgosłupem. Również, to dzieli uwagę. To samo dotyczy robienia długich medytacji dla „doświadczenia”. Pamiętaj, że robimy te praktyki, aby uzyskać wyniki poza nimi w codziennym życiu. Poruszamy góry przeszkód, choć możemy tego nie zauważyć, jeżeli jesteśmy w ekstatycznej zadumie. Te entuzjastyczne przedsięwzięcia coraz więcej praktyk mogą przyczyniać się do braku równowagi kundalini, a jednocześnie zmniejszać skuteczność praktyk. Bądź więc systematyczny w swoich praktykach. Wytyczne są uzasadnione.
Lody są bardzo dobre, ale czy zjedzenie dwóch kilogramów na raz wyjdzie Ci na dobre?
Wszystkie te praktyki są bardzo potężne, zwłaszcza jeśli są zintegrowane, tak jak to robimy i powinny być wykonywane łatwo i precyzyjnie. Jeśli jesteś skłonny, aby przedłużyć czas swoich praktyk, rób to po trochu, aby zobaczyć, co dzieje się na każdym kroku. Ograniczenie się do niedodawania więcej niż pięciu minut niczego w ciągu miesiąca, jest rozsądnym podejściem. Nawet wtedy możesz wpełznąć w niestabilną sytuację. Więc używaj zdrowego rozsądku. Jeśli aktywność poza praktykami jest płynna, robisz dobrze. Jeśli tak nie jest, istnieje ryzyko, że naciskasz zbyt mocno lub zbyt długo. Bądź pewny i bądź aktywny w codziennym życiu. To jest tak samo jak praktyka. Aktywność stabilizuje czystą świadomość szczęścia i boską ekstazę, którą zyskujemy w praktyce.
Robisz bajecznie, jak przysłowiowe dziecko w sklepie ze słodyczami. Jesteś osobą, dla której te lekcje są przeznaczone. To jest bardzo ekscytujące. Proszę bądź odpowiedzialny w stosowaniu tej wiedzy, a wtedy oboje będziemy zadowoleni, że to wszystko jest ujawniane.
Guru jest w Tobie.