By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
Twój umysł posiada naturalną zdolność do bycia spokojnym. Kiedy staje się spokojny, jesteś w kontakcie ze swoim geniuszem. Albert Einstein powiedział, że idee, które doprowadziły go do teorii względności przyszły w chwilach cichej refleksji. Mozart słyszał sonaty i symfonie rezonujące w cichych zakątkach jego umysłu. On musiał je tylko zapisać. Wiemy, że Isaac Newton wymyślił prawa ruchu i grawitacji podczas odpoczynku pod jabłonią. Czy on rzeczywiście dostał w głowę jabłkiem, nikt nie wie, ale nie ma żadnej wątpliwości, że jego spokojny umysł dostarczył skarbca wiedzy. Moglibyśmy przytoczyć więcej przykładów, ale rozumiesz o co chodzi. Cichy umysł ma wielką kreatywność. Ale to nie wszystko. Cichy umysł jest spokojny, szczęśliwy i zdrowy, i promieniuje te cechy na zewnątrz przez osobę do otoczenia. Ludzie, którzy wiedzą, jak pielęgnować spokój umysłu, są nie tylko w kontakcie z ich wewnętrzną kreatywnością, ale także promieniują młodość i optymizm, który oddziałuje na wszystkich w pobliżu. Mają „dobre wibracje”.
Wcześniej mówiliśmy o świadomości (świadomość – obserwator), i obiektywnym świecie (obserwowanym). Zasadniczym charakterem naszej świadomości jest błoga cisza. To jest to, co znajduje się za umysłem, co jest doświadczane, kiedy umysł się uspokaja. Jest to nieskończony magazyn cech właśnie wspomnianych, sfera tego, co znamy jako Boga, zawsze tutaj w nas samych. To dlatego, jest ogłoszone w Psalmach: „Bądź spokojny i wiedz, że jestem Bogiem”. Aby uzyskać dostęp do tego, co boskie wszystko, co musimy zrobić, to wiedzieć, jak być spokojnym.
Medytacja to proces systematycznego pozwalania umysłowi stawania się spokojnym przez określony czas, każdego dnia. Robiąc to codziennie tygodniami, miesiącami i latami, spokój i świadomość, stopniowo stają się coraz bardziej oczywiste, kiedy umysł jest aktywny, gdy nie medytujemy, a życie doczesne jest wzbogacone. Poprzez medytację, związek między świadomością i światem zmienia się stopniowo. Jest to proces jogi, proces łączenia. Jest to pierwszy etap. Jak tylko szczęśliwa cisza zacznie być codziennym doświadczeniem, wiele innych rzeczy można zrobić, aby to doświadczenie poprawić i rozwinąć. Ale najpierw musimy założyć bazę w świadomości, obudzić ciche wewnętrzne nasienie tego kim jesteśmy.
Wspomniano, że twój umysł posiada naturalną zdolność stawania się cichym. Dzięki metodzie głębokiej medytacji którą będziemy praktykować, będziemy wykorzystywać tę naturalną zdolność. W rzeczywistości, wszystkie praktyki, które będą tutaj nauczane (a jest ich całkiem sporo), będą wykorzystywać twoje naturalne zdolności. Chodzi o to, aby pokazać, jak możesz korzystać ze zdolności, które już masz. Będziemy po prostu dodawać specjalne stymulatory tu i tam, aby aktywować twoje naturalne zdolności. Reszta zależy do ciebie. Jeśli zastosujesz to, czego się nauczysz, i będziesz to stosował, pewnego dnia będziesz wiedział, że jesteś wieczną maszyna szczęścia, zdolną do doświadczeń daleko wykraczających poza wyobrażenia umysłu. Tak, naprawdę jesteś. Medytacja jest pierwszym krokiem.
Myśli pojawiają się w umyśle od chwili kiedy budzimy się rano, aż do chwili kiedy zasypiamy w nocy, a potem więcej myśli się pojawia w czasie marzeń sennych. Jednak mówimy, że umysł ma naturalną zdolność do bycia cichym. W jaki sposób?
Użyjemy myśli, aby to zrobić. Nie byle jakiej myśli. Szczególnej myśli zwanej „mantrą”. Będziemy używać określonego sposobu myślenia tą mantrą, który pozwali umysłowi zrobić to, co on łatwo może zrobić, jeśli da mu się taką możliwość – uspokoić się.
W rzeczywistości, każda myśl może być zastosowana, jak to zostało szeroko udokumentowane przez badaczy w ciągu ostatnich trzydziestu lat. Ale chcielibyśmy użyć konkretnej myśli, myśli która ma pewne cechy wibracyjne, myśli, która wytwarza pewien wpływ na układ nerwowy. Jest to również myśl którą możemy poprawić w naszej postępującej praktyce, ale o tym później. Mantrą z którą tutaj zaczniemy jest:
AJEM
Nie będziemy się skupiać na znaczeniu AJEM podczas medytacji. Nie ulega wątpliwości, że ma ono święte znaczenie, szczególnie w Judeo/chrześcijańskiej tradycji, a także nosi podobieństwo do świętych dźwięków innych tradycji. To dźwiękiem jesteśmy zainteresowani, a nie znaczeniem. To jest dźwięk, którego będziemy używać wewnątrz. Chcemy głębokiej wibracyjnej jakości tego dźwięku, gdy jest on skutecznie wykorzystywany w głębi umysłu i układu nerwowego. Być może te głębokie skutki wewnątrz człowieka są powodem dlaczego AJEM był czczony od wieków. My będziemy się skupiać na właściwym użyciu mantry w praktyce medytacji. Wtedy będziemy mieli najlepsze wyniki.
Oto jak będziemy to robić:
Znajdź ciche, wygodne miejsce, gdzie możesz usiąść, najlepiej z oparciem. Chcemy usunąć niepotrzebne dystrakcje. Po prostu usiądź i zrelaksuj się gdzieś, gdzie możesz zamknąć oczy przez dwadzieścia minut, bez przerwy.
Jak już usiądziesz wygodnie, powoli zamknij oczy. Zauważysz myśli, strumienie myśli. W porządku. Po prostu obserwuj je bez przejmowania się nimi. Po około minucie, delikatnie zacznij powtarzać w myśli … AJEM … i zacznij to powtarzać łatwo i bez wysiłku w swoim umyśle. Jeśli twój umysł zacznie myśleć o czymś innym, w końcu uświadomisz sobie, co się stało. Nie przejmuj się tym. To naturalne. Kiedy zdasz sobie sprawę, że nie powtarzasz mantry, delikatnie zacznij ją powtarzać ponownie. To wszystko, co musisz zrobić. Z łatwością powtarzaj mantrę w myślach, wewnątrz. Kiedy zdasz sobie sprawę, że nie powtarzasz mantry w myślach, wtedy łatwo wróć do niej. Celem nie jest pozostanie na niej. Celem jest, aby postępować zgodnie z prostą procedurą powtarzania mantry w myślach, tracąc ja i wracając do niej, gdy zorientujesz się ze ja straciłeś. Nie opieraj się, gdy mantra stanie się mniej wyraźna. Myślenie mantry nie musi być z wyraźną wymową. AJEM można doświadczyć na wielu poziomach w umyśle i układzie nerwowym. Kiedy wrócisz do niej, wróć do poziomu, który jest wygodny, nie wysilając się ani do wyraźnej lub niewyraźnej wymowy.
Wykonuj tę procedurę, przez dwadzieścia minut, a potem z zamkniętymi oczami, odpocznij przez kilka minut zanim wstaniesz.
Wykonuj te praktykę dwa razy dziennie, przed rozpoczęciem dnia i przed rozpoczęciem działalności wieczorem. Najlepiej jest to robić przed posiłkami, ponieważ trawienie może zakłócać proces medytacji. Zobowiąż się aby to robić przez kilka miesięcy. Daj temu trochę czasu żeby to działało. Będziesz zdumiony wynikami, i wtedy będziesz chciał kontynuować więcej i więcej.
To tyle na razie.
W kolejnych lekcjach, omówimy więcej szczegółów na temat procesu i skutków medytacji. Potem zaczniemy pracować z inną naturalną zdolnością którą każdy z nas posiada, nasza zdolnością do wykorzystania oddechu, aby poruszyć spokój wewnątrz nas w niekończąca się ekstazę.
Guru jest w Tobie.