By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
Pytanie: Próbowałem tego, mantra zmienia się dla mnie, w coś mniej ostrego w moim umyśle, coś takiego jak AHHHHH MMMMMMM … i wydaje się działać naturalnie z wdechem i wydechem … nie robiąc tego celowo. Czasami też przypisuje się temu znaczenie.
To ciekawy eksperyment dla mnie. Nie jestem nowy w mantra medytacji, wykonując kilka rodzajów medytacji przez wiele lat. Nigdy nie doświadczyłem wiele. Powiedziano mi, że ten brak doświadczenia przypisuje się „złym karmom”. Twoje komentarze będą mile widziane.
Odpowiedź: To jest w porządku, jeśli mantra się zmieni, wydłuży, skróci, itd., jeśli dzieje się to naturalnie podczas medytacji. Jeśli znaczenia przywiążą się do tego, to też jest w porządku. Po prostu łatwo faworyzujemy procedurę. Zawsze łatwo wracamy do pierwotnego AJEM. Ale jest na to sztuczka, o której jest mowa w lekcjach. Możesz być bardzo ustalony, a mantra może mieć bardzo niejasną wymową, bardzo niewyraźną. Będziemy wiedzieć, że to jest to, i to jest to, do czego wracamy, nie wymuszając wyraźnej wymowy, gdy jest ona naturalnie niewyraźna. Jest to najłatwiejszy poziom, do którego powracamy, ponieważ właśnie tam nasza uwaga została przerwana. Więc zaczynamy głębszy cykl, wracając do niego w ten sposób, wracając do miejsca, w którym on jest, zamiast próbować wymusić czystą wymowę.
Pamiętaj, że tracenie mantry raz za razem jest grą. Nie możemy sami sprawić, żebyśmy ją utracili. Ona sama idzie. Jest to naturalna zdolność umysłu do zatrzymania się. Po prostu tworzymy odpowiedni warunek dzięki procedurze używania mantry. Umysł zajmie się resztą. Na początku doświadczenie cichego umysłu i układu nerwowego może być subtelne – trochę ciszy, spokojnych uczuć, trochę odprężenia. Zabieramy to razem z nami po medytacji. Stopniowo może stać się to uczuciem głębokiego szczęścia podczas medytacji. To jest czysta świadomość szczęścia, która zajmuje miejsce w naszym systemie nerwowym. I to też towarzyszy nam w naszych czynnościach. To jest ścieżka.
Jeżeli chodzi o oddychanie, jeśli znajdziesz mantrę idącą z oddechem, po prostu preferuj procedurę używania mantry. Nie odpychaj świadomości oddechu ani nie trzymaj się go. Traktuj to tak samo jak myśli, które pojawiają się. Jak to było szczegółowo omówione w poprzednich lekcjach, próba zwrócenia uwagi na mantrę i oddech dzieli umysł i odciąga od skuteczności prostej medytacji. Jeśli to przyjdzie, w porządku, ale nie należy tego robić celowo jako podwójnej praktyki. To nie jest podejście w tych lekcjach.
Być może niektóre z innych zaawansowanych praktyk jogi, dodanych do medytacji, pomogą otworzyć sprawy dla ciebie. Cała karma ostatecznie się rozpuści. Żadna skuteczna praktyka, jaką wykonujesz, aby wejść do nieskończoności, nie jest stracona. Masz oczywiście silną bhakti, dlaczego inaczej medytowałbyś przez te wszystkie lata? Kurtyna się podniesie, a to, co tam znajdziesz, będzie dobre. Z czasem twoje boskie wnętrze będzie rozkwitać na zewnątrz.
Guru jest w Tobie.