By Yogani from aypsite.org
Powinno się zacząć te lekcje od Lekcji 10 (pierwszej w tej serii) – Dlaczego Ta Dyskusja?
Celem Zaawansowanych Praktyk Jogi jest dostarczenie najważniejszych metod jogi w łatwy do zarządzania sposób, dzięki czemu możesz rozpocząć i kontynuować codzienną rutynę duchowych praktyk bez konieczności przewracania życia do góry nogami. Podjęliśmy podejście „modułowe”, w którym sam decydujesz, kiedy dodać nowe elementy, zgodnie z linią czasu i możliwościami. Każdy moduł jest sam w sobie łatwą praktyką. Kiedy masz dwa, trzy, cztery lub dziesięć modułów, nadal będzie łatwo, jeśli nie będziesz posuwać się zbyt szybko w dodawaniu elementów praktyki. Łatwość w praktykowaniu i łatwość w codziennej działalności jest naszym celem, z czystą świadomością szczęścia i boską ekstazą, która stale rośnie, aby stać się doświadczeniem całodobowym.
To, co robimy we wszystkich naszych praktykach, daje naszemu systemowi nerwowemu możliwość oczyszczenia ze starych nagromadzonych przeszkód, które blokują trwałe doświadczenie naszej wewnętrznej prawdy, które jest szczęściem, szczęściem, szczęściem!
To jest jak sprzątanie domu, które odbywa się w naszym systemie nerwowym. Doświadczenia, które pojawiają się podczas oczyszczania, obejmują szeroki zakres, od spektakularnych po nudne i ponure. Bez względu na to, jakie są te doświadczenia, oczyszczanie trwa tak długo, jak wykonujemy nasze codzienne praktyki.
Ważne jest, aby jasno określić różnicę między praktykami i doświadczeniami. Jest to szczególnie ważne, ponieważ pobudzamy kundalini i być może mamy trochę ekstatycznych uczuć, a nawet kilka imponujących wizji. Oto kilka wskazówek, co robić, jeśli niektóre z tych rzeczy zdarzają się w praktyce.
Jeśli wykonujesz oddychanie kręgosłupem i kiedy podchodzisz do trzeciego oka przy wdechu, a twój ishta (twój wybrany ideał – Jezus, Kryszna, Mojżesz, Mahomet, Matka Boska, itd.) przyjeżdża do ciebie w złotym rydwanie, przywołując cię, abyś wsiadł i pojechał z nim na przejażdżkę, co robisz? Łatwo wydychasz i idziesz w dół nerwu rdzeniowego. Innymi słowy, faworyzujesz praktykę, którą wykonujesz. Jeśli rydwan z twoim ishta w nim, schodzi w dół twojego nerwu rdzeniowego, świetnie. Jeśli nie, to też jest w porządku. Nie wypychamy wizji. Ani nie przywiązujemy się do nich. Po prostu popieramy praktykę, którą wykonujemy. Jeśli te wizje są prawdziwe, będą z nami przez długi czas zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Twój ishta zrozumie, że wykonujesz praktyki i chętnie zabierze cię na przejażdżkę później. To praktyki stworzyły okazję do takich doświadczeń w twoim rozszerzającym się duchowym systemie nerwowym. Zawsze o tym pamiętaj. Nie pozwól, aby twoje doświadczenia odwróciły twoją uwagę od praktyk, które je ułatwiły. Jeśli pozostaniesz niezłomny w praktykach, twoje doświadczenia będą coraz większe, ostatecznie nigdy cię nie opuszczając. W ciągu dnia będziecie wędrować razem z twoim ishtą i świtą aniołów! Doświadczenia nie powodują większych przeżyć. Praktyki powodują.
Jeśli wykonujesz joni mudra kumbhakę i wypełniasz się boskim światłem wpadającym przez twoje trzecie oko, z coraz większą ilością światła, a ty chcesz wykonywać więcej i więcej joni mudra kumbhaki, ponieważ jest tak dobrze, co robisz? Trzymasz się liczby powtórzeń joni mudra kumbhaka, którą robisz. Cóż, możesz dodać jedno więcej, jeśli jest tak wspaniale. Ale pamiętaj, że łatwo jest przesadzić, gdy takie cudowne doświadczenia występują. Potem, smażysz się w środku przez kilka dni, bo zrobiłeś za dużo. Układ nerwowy może wytrzymać tylko pewną ilość czyszczenia, na każdym poziomie oczyszczania. Jeśli zbyt wiele zostanie przepuszczone przez nerwy, zanim będą gotowe, może wystąpić efekt smażenia. To jest jak bycie w ogniu. To nie jest piekło, choć możesz się tak czuć. To za dużo energii, za wcześnie. To wszystko. Podejmij stopniowe podejście do oczyszczania, a będziesz miał o wiele przyjemniejszą podróż i nie zagrozisz swojej zdolności do wykonywania zaawansowanych praktyk jogi na dłuższą metę. Wykonywanie odpowiednio wymierzonych praktyk na dłuższą metę, prowadzi do oświecenia. Wtedy całe światło i błogość będą tam bez ognia. Ogień pochodzi z powodu zbyt szybkiego oczyszczania – czasami podczas sprzątania domu, wzbudzamy zbyt dużo pyłu i za szybko, aby mógł on się wydostać. W sprzątaniu domu nie ma cudów.
Podczas gdy medytacja jest zwykle łagodniejszym i błogim procesem, kiedy wprowadzamy system nerwowy w głęboką ciszę i pozwalamy, aby przeszkody odeszły w ogólny sposób, wciąż mogą pojawić się silne doświadczenia. Kiedy mamy myśli, odczucia, światła, ekstazę, niepokój, wizje, negatywne emocje, cokolwiek, po prostu wracamy do mantry. Nie medytujemy nad żadnym szczególnym doświadczeniem, innym niż doświadczenie faworyzowania mantry, kiedy zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy poza nią. Nie ma znaczenia, w czym jesteśmy. Jeśli niebiańskie zastępy przychodzą i wypełniają naszą wewnętrzną wizję podczas naszej medytacji, i zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy wyłączeni z mantry, co robimy? Zgadłeś. Z łatwością wracamy do mantry. Jeśli jesteśmy wierni prostym procedurom naszych praktyk, możemy rozkoszować się niebiańskimi gospodarzami, kiedy tylko chcemy – podczas gdy jemy kanapkę, pod prysznicem, spacerując lub gdziekolwiek … z wyjątkiem naszych praktyk. Jeśli widzimy ich w praktykach i zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy wyłączeni z mantry, oddechu kręgosłupem lub odliczania w joni mudra kumbhaka, wtedy staramy się powrócić do poszczególnej praktyki, którą wykonujemy.
Słowo, które czasem pojawia się podczas omawiania praktyk, to „oczekiwania”. Wszyscy mamy oczekiwania. Są to pragnienia. Nasze pragnienia zawsze chcą więcej, sięgając po tą czy inną rzecz. Możemy wpaść w zwyczaj oczekiwania pewnych rodzajów doświadczeń. Jeśli zastosujemy technikę bhakti, możemy zmienić energię naszych oczekiwań, kierując je na motywację do wykonywania codziennych praktyk. Jeśli spostrzeżemy ze oczekujemy wizji lub cokolwiek innego, co pojawia się w naszych praktykach, traktujemy to jak wszelkie inne myśli i uczucia, które pojawiają się i łatwo wracamy do praktyki, którą wykonujemy.
To jest najlepszy sposób na efektywne oczyszczanie. Nic nie tracimy, przyjmując takie podejście. Zyskujemy wszystko.
Guru jest w Tobie.